House of Beds Slaapadvies op maat

Winterswijk is rijk aan parels. Toch zijn veel Winterswijkers zich niet of nauwelijks bewust van deze prachtige bedrijven. Daarom richten we onze spotlights eens wat vaker op deze ondernemingen. In dit artikel nemen we een kijkje bij House of Beds, sinds november 2021 de plek in Winterswijk voor een gedegen slaapadvies.

 

Tekst: Wim Aalderink | Foto’s: House of Beds


Al geruime tijd liepen Friso Linnenbank en echtgenote Esther te Kaat rond met de wens om een eigen zaak te beginnen, een zaak helemaal gericht op een gezonde nachtrust. Als jongen hielp Friso al mee in het meubel- en woningstofferingsbedrijf van zijn ouders. Daarna volgde hij een opleiding aan het toenmalige opleidingsinstituut ‘Stichting Hout en Meubel’. Sindsdien heeft de nu 53-jarige Friso de branche niet meer verlaten.

Esther is weliswaar opgeleid als kapster, maar heeft inmiddels veel meer ervaring in de meubelbranche en dan met name in het slaapmeubilair. In 2019 werd het besluit genomen om de tot dan toe vage plannen concreet te maken, met als eerste stap de keuze voor een pakkende naam en een vestigingsplaats. Omdat het stel woonachtig is in Terborg, lag Doetinchem het meest voor de hand. Nader onderzoek leerde echter dat er juist in Winterswijk, met haar ruime winkelbestand en streekfunctie, geen beddenspeciaalzaak was. Toen daar op een geschikte locatie een pand met de juiste afmetingen beschikbaar kwam, was de keuze snel gemaakt.

Knoop doorgehakt
Na gedegen marktonderzoek, zorgvuldige plannenmakerij en een afwachtende periode vanwege corona, werd medio 2021 de knoop doorgehakt. In november 2021 opende de winkel aan de Roelvinkstraat haar deuren, om vlak daarna vanwege een algehele lockdown weer tijdelijk te moeten sluiten. “Maar vanaf half januari 2022 kan iedereen bij ons terecht voor een gedegen slaapadvies en het juiste bed en matras”, zo vertelt Friso.

Op de website www.houseofbeds.nl is te zien wat het bedrijf te bieden heeft. Online verkoop is er echter niet bij. “Ons sterke punt is ons advies en dat is gebaseerd op de juiste vragen stellen en vooral heel goed luisteren. Welk bed en matras heeft u nu? Heeft u klachten of specifieke wensen? Dit soort vragen bepalen de richting waarin wordt gezocht naar een optimaal advies.”

Kracht
Deze werkwijze betekent al snel een gesprek van twee uur of meer, gevolgd door proefliggen. Pas dan zijn Esther en Friso in staat om tot een heldere en op de wensen van de klant toegesneden offerte te komen. Dat House of Beds daarmee niet de goedkoopste leverancier van slaapcomfort is, moge duidelijk zijn. “Wel weten mensen zeker dat ze een maatwerkproduct aanschaffen. Daarnaast houdt bij ons de service niet op bij de deur. Wij bezorgen en monteren het bed en informeren na verloop van tijd altijd of klanten tevreden zijn. Zo niet, dan lossen we dat op”, zo verwoordt Friso de kracht van House of Beds.

Bekijk andere artikelen

arrow_upward